HTML

Finnország

Friss topikok

Linkblog

Január 28 Szerda: Food & Sauna Party

2009.01.29. 23:24 gaborkaszab

Arra az elhatározásra jutottam, hogy lassan hozzá kellene szoktatnom magam a koránkelésre, mert kezdem túlzásba vinni ezt a reggeli dikózást. Ilyen céloktól vezérelve sikerült már 8kor felkelnem, ami azért elég jó, mert simán el tudok vergődni 9-10-11is akár, ah nincs semmi dolgom. És ahogy már írtam, ezen a héten nem is nagyon van. Jó, hogy ilyen korán keltem, mert legalább sikerült behoznom a lemaradhásomat a híradó és sporthírek terén. Gyorsan meg is néztem az m1-es híreket a neten. Hát Zalára rázúdúlt egy éjszaka alatt annyi hó, mint amennyi itt egy hétig esett. Nem lehet egyszerű arrafelé, mert itt azért jó sok hókotró gép van, otthon meg még mindig meglepetésként éri őket a hó, ami tegyük hozzá mostanában elég ritka jószág. Persze ez egy kicsit olyan, mint az árvizek, mert azokra is mindig azt mondják, hogy váratlanül érte őket, pedig minden évben bekövetkezik, vagyis előbb-utóbb akár már számíthatnának is rá... Gálázott az Alba, zsíír. Mondjuk sokat nem értek vele... Eljöhetnének ide is játszani egy kicsit, biztos tudnék keríteni valami ellenfelet, van itt annyi csapat. :D Ahogy láttam, a politikai és gazdasági helyzet változatlan mint, ahogy 20 év múlva is az lesz. Szóval sajtó átnyálazva.

Este 6kor kezdődött az International Food Party az egyetemen. Tök jó ötlet, okos volt aki kitalálta. Minden vállalkozókedvű nemzet elkészít valami kaját, ami nagyon jellemző a hazájára, és aztán persze mindneki nekiesik a másikénak és jól felfalnak mindent. Kb ennyiről szól. Olyan dél körül én is elkezdtem készülődni, de azért nem vittem túlzásba. Ja, meg közben blogot is írtam, mert volt némi lemaradásom. De ki kell szolgálnom az olvasómat, mert mondanom sem kell, hatalmas az élet a blogon :D Ha nem csal a statisztika, minden nap van átlagosan 4 olvasóm /amiből pesze én vagyok az egyik/ :D Meg már a kommentek száma is közelíti az 5öt, ha túl nem szárnyalta. Csak így tovább!!!! :D ;) Mondjuk félek tőle egy kicsit, hogy Igazságos Izom Tibor urat is túlszárnyaljuk, és bánatában szögre akasztja a billentyűzetét /vagy beleállítja valaki fejébe/ :D Őt csípem, meg olvasom is. 10 blogolvasóból 9 őt ajánlja. :D 

Na én rakott krumplit csináltam a kajapartira. Nem volt egyszerű összeszedni az alapanyagokat de azért meglett hozzá minden. Mondanom sem kell, hogy itt nem nagyon van olyan kolbász, mint nálunk, csak valami hasonlót sikerült találnom, ami persze még hasonlónak is csak erős túlzással nevezhető. De legalább volt íze, és ez itt egy elég pozitív tulajdonság, de majd a kajás részről írok egy külön bejegyzést, csak még gyűjtom a tapasztalataimat. Aztán a tejföl is érdekes meló volt, mert itt nincs tejföl... Nagy nehezen találtam az egyik boltban egy tejföl kinézetű valamit, amire a finn expert háziasszonyok sem nagyon mondták rá hogy az a tejföl. Csak annyit, hogy mire szokták használni. De végülis jó lett, az íze hasonló, az állagra meg baromi kemény volt. Gondolom telenyomták állagjavítóval. Persze ez sem finn termék volt, hanem francia, a kolbász meg asszem német. Ja a kedvencem a 0%os tej, de nem akarom nagyon részletezni ezeket, mint mondtam, majd egy külön bejegyzésben. Miután megvoltak az alapanyagok, már nagyon sok megerőltető dolog nem történt. Krumplifőzés, tojásfőzés, pucolás, aztán szépen edénybe pakolás, és sütés.kb fél 5 5 között elkészült a dolog. Még egy kis higiéniára is jutott az időmből, ami nem árt néha :D Niki is jött velem, csak jobb ha nem megyek egyedül :D Meg persze ő is össze akart enni minden sz*rt, ami tálalva volt :D A buszmegben találkoztunk egy francia lánnyal és sráccal, /Mármint ez 2 különböző ember volt :d/ akik szintén a kajapartira mentek. Valami almás sütit sütöttek, aminek nagyon jó illata volt. Mondjuk nem akarom fényezni magam, de ha itt az illat szót használtam, akkor a rakott krumplimra legalább az illatorgazmus szó illik. :D Hangsúlyozom: legalább :D Na kicsit hamar értünk az egyetemre, de sebaj, nyugodtam helyet tudtunk foglalni, kipakolni stb. Idővel szépen lassan jöttek az emberek is, mindenféle országból, mondanom sem kell, hogy itt is francia uralom volt. Akkor mondjuk velük kezdem a felsorolást. Mindenféle süteményt csináltak, több különálló társaság is összeverődött. Volt nutellás meg lekváros palacsinta, az elöbb említett almás süti, meg valami karamell szerű édesség is. Nem nagy extra egyik sem, a palacsintát ki sem próbáltam, gondoltam jó lesz a hely a hasamban különlegesebb dolgokra. Az mondjuk hozzátartozik az igazsághoz, hogy az almássüti elég finom volt. Haladjunk tovább, mellettük ha jól emlékszem törökök voltak. Volt náluk valami spenótos torta, valami puding féleség. Lehet, hogy én vagyok értetlen, vagy csak szórakoztak velem, de 3szor is megkérdeztem miből van a puding és mindháromszor azt mondták, hogy csirke meg tej /csikin end milk :D/. Nem tudom mitől lett édes... Volt még náluk füge, meg pisztácia, lehetett köpködni egy kicsit :D Ja meg krumplisaláta is. A következő asztalnál csehek voltak, akik fokhagymakrémlevest csináltak, amit nem nagyon tudtam megkóstolni, mert nem találtam csak lapos tányért. És csináltak még krumplis lepényszerú valamit, ami hasonló volt a macokhoz. /Lehet hogy macok volt/. Mellettük mexikóiak volt, akik kb olyan hamar érkeztek, mint mi, úgyhogy velük még a nyüzsgés elött összehaverkodtunk egy kicsti. Tök jó közvetlenek voltak. Ők taco-t csináltak, otthon. Volt ez a lapos tészta, és abban volt beletekerve a hús, meg olyan is volt, amibe sajtot tettek. Finom volt. Meg vettek hozzá a boltba mexikói dip szószt, csak hogy legyen valami :D Állítólag voltak németek is, de rájuk nem emlékszem. Ja igen, görgök is voltak, de ők letudták ezt az egész főzőcskét úgy, hogy vettek 2 üveg ouzo-t /úzó :D/ és azt kitették az asztalra. A finnek sem bonyolították túl a készülődést, viszont cserébe jó sok mindent vettek a Lidl-ben. Volt mindenféle finn "különlegesség", ami bltban kapható. Valami sajt féle, meg a véreshurka, amire olyan büszkék, meg még pár dolog, de náluk nem nagyon ettem. Az olaszok persze egy elegáns fél órás késéssel érkeztek, mondjuk én még nem láttam olyat, hogy egy olasz bárhová is odaért volna időben. A csoportomban van egy, de neki még nem sikerült, de hát ezért szeretjük őket :D Ők persze mindenféle paradicsomos tészták meg pizzát csináltak, és gondoltam, hogy biztos nem nagy szám, de miután megkóstoltam, rájöttem, hogy tudhatnak valamit, mert nagyon jó lett, amit csináltak! Még őket is sikerült túlszárnyalnia késésben a nigériai gárdának, akik egy nagyon érdekes de király kaját hoztak. Párolt marhahúsból volt, jó nagy kockákra vágva, volt rajta egy csomó curry szósz, volt benne valami zöldség, és iszonyatosan csípett... De nagyon finom volt, persze lehet jobb, hogy nem tudom mi volt benne pontosan :D És végül, de nem utolsó sorban, nem szeretnék megfelejtkezni a magyar standról sem ugyebár. Rajtam kívül volt még egy magyar srác, aki az otthonról hozott igazi, magyar kolbászát tette közkinccsé. Mondtam neki, hogy én a helyében jól eldugnám otthon, és azt eszegetném egész félévben... Na abból csináltunk katonákat kenyérből, kolbászból, meg paprikából. Meg hát volt ugya az én rakottkrumplim, amiről annyit kell tudni, hogy eléggé tetszett az embereknek, és mire megnéztem, mi van a többi asztalon, már el is fogyott. Vagy túl keveset csináltunk, vagy túl jót, de aki 10 perc késéssel jött, már lemaradt róla. :D

Ezután más dolgom nem is maradt, mint az összes kaja magamba segítése. Persze ettem édeset, sósat, csípőset, keményet, puhát, mindenfélét, és a végén éreztem is, hogy nem teljes a nyugalom a hasamban, de aztán csak megkötötték a békét egymással. So, a kaja parti után szauna parti következett, ami az egyetem szaunájában volt. Minket meggyőztek arról, hogy a hely úgy néz ki, hogy van egy bárpult, ahol persze lehet fogyasztani üdítőt meg sört. És a kocsmás rész után van a szauna, és ha nem akarunk szaunázni, akkor is megéri bemenni. Érkezéskor meglepődtünk, amikor le kellett venni a cipőt, de ha lekell, hát lekell. Érdekes fíling volt egy kocsmában sörözni úgy, hogy mindenki zokniban vagy mezítláb van. Persze egy idő után lett is egy jó adag lábszag bent... :D A szauna meg úgy működött, hogy az első órában a lányok mehettek, a másodikban a fiúk, utána meg vegyes mulatság volt. A lányok elég kultúráltan elintézték, bementek amikor kellett, kijöttek amikor kellett. Na a fiúk, az a pár aki a sörözés után is vonzalmat érzett arra, hogy beüljön a szaunába, na ők nem a hóra mentek ki, vagy a zuhany alá álltak be a szünetekben, hanem egy szál törölközőben kijöttek a kocsmában. Funny volt, mindenki ott áltt felöltözve, ezek meg megjelennek egy szál semmibe, persze lett egy 10 másodperces csend, de a fiúk élvezték, hogy mindenki őket nézi, mert ezután 10 percenként szaladgáltak össze-vissza. Mi nem maradtunk túl sokáig, mert szaunázni nem volt kedvünk kisebb megfázás miatt, lerészegedni sem, pedig viszonylag olcsó volt a sör. Persze ittuk a finn sört, Koff a neve asszem, ami olyasmi mint a habos víz, mondjuk a kőbányaihoz tudnám hasonlítani és egyszer csak megláttunk valakit egy carlsberggel szaladgálni, aki rövid interjúvolás után elárulta, hogy ugyanannyiba kerül az is, mint a finn sör. Ezután már csak carlsberget kértem a pultnál, ami a finn pultossrácnak nem esett valami jól, mert ők baromi büszkék a sörükre, meg a véreshurkájukra, meg a jégkorongjukra. De legalább normális sört ittam... Meg közben építettem a kapcsolatokat is, beszéltem egy cseh, egy török, egy francia, egy másik török, meg persz Alessandro csoporttársammal olaszföldről. Meg közben jött ment egy-két ember, akivel a "What is yor name?" és a "Where are you from?" kérdésekkel ki is merítettük a társalgást. Mondjuk én mostanában nem nagyon kezdem ezekkel a beszélgetést, mert már kezd herótom lenni belőle. Majd ha normálisan el tudok beszélgetni az illetővel, megkérdezem honnan van. Meg akár a nevét is :D A Dj is egy érdekes arc volt, kb Dj Joko barátunkra hasonlított az árokszállási Club Joko-ból... Volt kis mellénykéje meg bajuszkája, meg hasonlók. Na de az emberek elég gyorsan elkezdtek hazaszivárogni, és így mi is leléptünk, hogy elérjük a buszt, mert elég ritkán járnak este, ha egyáltalán járnak. El is értük, csak kicsit hamarabb szálltunk le, de elindultunk gyalog, mert nem voltunk már olyan messze a szállástól. Nagyon jó, túrázós idő volt, de Nikinek nem volt természetes a mosolya a sétától, hogy finoman fogalmazzak :D Amúgy láttunk menet közben egy egeret, ami a havon szaladgált, és néha beásta magát a hóba, aztán kiszaladt és ment tovább. Nemtom, hogy nem fázott szegény. Na mindegy hazaértünk, kidőltünk stb.

Jó kis nap volt, mondjuk a délelött lehetett volna mozgalmasabb is, de legalább képbekerültem a napi hírekkel kapcsolatban.

Ja nem szerdai hír, hanem csütörtöki már, de Szalai Ádám-ot benevezték a Real Madrid tavaszi BL meccseire!!! Hajrá, mindent bele!!!!

A helyesírási hibákért sorry, de ilyenkor elkezdek írni, és nem figyelem mit írok...

 

Moi

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszifinnland.blog.hu/api/trackback/id/tr25911401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sZalontai 2009.03.11. 19:58:49

Nikinek nem volt természetes a mosolya :D
Dj joko :D
Hát Kaszi mi van veled....komolyan csak flesselünk rajta,h miket össze nem hordasz és milyen mennyiségben.Mondtam ma Barbinak,h mennyire restelltem tegnap,h nem haladok a blogoddal,és mondtam neki,h bazze ennyit írni...pillogott rajta,h amilyen csendes fiú szoktál lenni,biztos egész nap be vagy baszva a "fincsi" finn sörtől,és azért vagy ilyen beszédes:P:D
süti beállítások módosítása