HTML

Finnország

Friss topikok

Linkblog

Január 21-22: Előadás, buli, pihi

2009.01.24. 13:32 gaborkaszab

A szerdai délelöttöm és délutánom nem volt valami mozgalmas. Unalmamban beültem egy előadásra, ahol a POP nevű etr-hez hasonló rendszert mutogatták el nekünk, meg elmagyarázták, hogyan kell tárgyakat felvenni, vizsgára jelentkezni stb. Persze ez magamtól is ment volna 10 perc nézelődés után, de nekünk mindent a szánka rágnak. Eddig nem sikerült még olyan előadásra beülnöm, ahol hasznos tanácsokat adtak volna. Pl kedden elmagyarázták, hol tudok bérletet venni a buszra, amikor azt már hétfőn megvettem. Általában minden ilyen információval késtek 1 napot. Vagy csak én voltam olyan szuper, hogy megelőztem őket. Vagy Niki, mert ő nyaggatott, mindennel, hogy csináljam meg időben :D Amúgy jó ez a POP, sokkal több funkció van benne, mint az etr-ben, de azért egy bug-ot elég gyorsan találtam benne...

Szóval igényeltem magamnak useraccount-ot, hogy be tudjak lépni a géptermi gépekre, meg menet közben elkészül a diákom is, amivel meg a gépterembe lehet bejutni. Cabor Kaszab névre kiállítva... Végülis a G meg a C eléggé hasonlít egymásra :D Az ékezeten fenn sem akadtam, mert mikor kitöltötték az igénylőlapot mondták, hogy náluk olyan nincs, úgyhogy nekem sem lesz. Be is szabadultam kapásból a gépterembe. Vagyis szabadultam volna, mert nem akarta kinyitni a diákom a gépterem ajtaját, pedig érvényesítettem is. Mentem reklamálni, aztán mondta a nő, hogy megnézi nekem, és persze amikor ő próbálkozott, kinyílt az ajtó. Murphy biztos tudna erre valami okosat mondani :D Na de POP. Megnéztem a tárgyjelentkezést meg a vizsgajelentkezést, és láttam, hogy mivel még megy az őszi féléves vizsgaidőszak simán fel tudok jelentkezni vizsgákra. Úgy hogy az őszi félévre nem is vagyok beiratkozva, csak a tavaszira. Gondolom örültek volna az, aki elől elfoglalom a helyet úgy, hogy elvileg nem is jelentkezhetnék vizsgára abban a félévben. De én rendes gyerek vagyok ám, nem csinálok ilyeneket, csak a gondolattal játszok el ;)

A délutánomat a POP nyomkodásával töltöttem, meg tárgyjelentkezéssel próbálkoztam, ami nehezebb lesz mint gondoltam. Alapból van vagy 20 tárgy összesen azon a szakirányon, ami engem érdekes, és ezekből mecsináltam itthon mondjuk olyan 15öt. Gondoltam felveszem a maradék 5-öt, hogy ne ugyanazt csináljam már mégegyszer, de sikerült úgy összeállítaniuk az órarendet, hogy mind az 5 óra egy időpontban van. Na jó 2-t még fel tudnék venni úgy, hogy ne legyen ütközés, de azzal az 5-6 kredittel nem sokat fogok kezdeni. Meg tanulni akartam finn-t is, de mind a 3 Finnish for Beginners óra az említett órákkal van ütközésben, és lehet emiatt ki fog maradni a finntudás az életemből. Pedig mennyit profitálhattam volna belőle... :D Mondjuk már pár szót így is tudok, de kettőt már nem tudok úgy egymás után tenni, hogy értelme is legyen :D Majd lehet csinálok egy bejegyzést a finntudásomnak is. Vagy finn nemtudásomnak. Na de a tárgyjelentkezésre visszatérve, valószínű keresek olyan órákat, amiket már megcsináltam otthon és normálisidőpontban vannak /értsd nem ütköznek/, és ezekből összeszedek kkb 16 kreditet vagy egy kicsivel többet. Nem lesz könnyű. Az  a baj, hogy ez egy műszaki egyetem, és az összes többi szakirányon olyan órák vannak, amikhez semmi közöm nincs... Az tény, hogy ez az egyetem jobb egy BME-s diáknak, mint mondjuk egy ELTE-snek, mert itt alig van olyan óra, ami illeszkedik a mi tanrendünkhöz.

Miután kellőképp kikockultam magam, siettem haza, mert estére vendégeket vártunk Nikivel. Jött a mentora Karolina, az ő barátja Antti Pekka /alias AP/, meg egy magyar srác, András. Ja igen, elötte elszaladtunk az ALKO nevű boltba, amiről annyit kell tudni, hogy ez az egyetlen bolt, aho sörön kívül bármilyen szeszes italt lehet venni. Itt viszont volt bőven mindenféléből, még unikum is, már reménykedtem benne, hogy egy kis fütyülős-mézes is akad valahol eldugva, de persze erre nem volt esély. Persze nem egy magyar pénztárcához vannak igazítva az árak, de még a finnhez sem. Mondjuk akkor nem tudok kiéhez. A forraltbor ötletét gyorsan elvetettük, mert itt a legolcsó bor is 8 euró volt, azt meg már nem lenne szívem összekutyulni forraltbornak. Aztán Finnlandia vodka lett a váasztás, mi más :D Volt vagy 16 euró a fél liter. Nem hiszem, hogy rendszert csinálok majd az ilyesmiből.

Szóval eliszogattunk, elbeszélgettünk, nassoltunk és lmentünk buliba. Amúgy AP szólt, hogy lesz drum and bass buli Tampere-ben és kb negyedévente egyszer szokott ilyen lenni, úgyhogy ez volt a buli apropója. A hely neve Ruma és tényleg dnb szólt :D Viszont folytattam jó szokásomat, vagyis inkább a biztonságiak folytatták a szokásukat azzal, hoyg elkérik a személyimet/útlevelemet bemenetelkor. Ez kb már az 5. alkalom egyhuzamban, amikor igazolnom kell h megvagyok már 18. Az a baj, hogy ezzel egy kicsit elkéstek, mert amikor még nem voltam annyi, sosem kérték el, viszont amint betöltöttem egyfolytában kérik. Teszem hozzá már 5 éve van ez... :D De majd 50 évesen milyen jó lesz, hajthatom a 40éves kis csitriket :D:D Azt hiszem ebből tuti fogok még profitálni :D

AMúgy a zene krály volt, csak ember nem volt valami sok, de ha jól tudom még éjfél elött érkezhettünk valamikor, biztos ezért, mert ahogy telt az idő egyre többen lettek. Megittam amúgy pár sört, de olyan 4 euró körül volt, itt elég könnyen elihatja az ember a vagyonát :D Aztán mikor beindult a buli, táncoltunk egy kicsit, de társaságunk 2 dnb-t nem szerető tagja megunta egy idő után és elmentek/Karolina, András/. Valamivel késöbb AP is lelépett, mert másnap dolgoznia kellett, és ráadásul valami meetingje is volt reggel 9 körül. Amúgy a Nokiánál dolgozik. Mi még maradtunk, mert jó volt a zene. Aztán szétnéztünk egy másik teremben is, ahol meg valami minimal szerű ment, az is ok volt. De jobban tetszett az a srác, aki teljesen benyomva, hoszsú, seggig érő raszta hajával próbált táncolni, de nem nagyon ment neki, mindig meglököttvalakit, aztán meg úgy átölelte, mintha már legalább 1000 éve lennének haverok. Szerintem azt sem tudta kik azok. :D Na mind1, mivel a mi energiáink is végesek, elindultunk haza. Azt tudni kell, hogy itt nincsenek éjszakai buszok, reggel 4 körül megy az első. Taxit nem akartunk fogni ismerve a finn árakat, meg egyébként is mindkettőnknek jólesett egy kis séta. Meg tök jól elbeszélgettünk hazafelé. Nem tom pontosan mennyi idő volt az út, de 1 óránál több volt az tuti. Közben csináltunk képeket is, majd egyszer meg is nézhetitek, ha jók lesztek:D

Ebben a bejegyzésben leírom a csütörtöki történéseket is. Persze elég ingerszegény volt... Sokáig aludtam, aztán blogot írtam, kajáltam, relaxáltam. Kb ennyi. Csütörtök este volt egy egyetemi kocsmatúra az új diákoknak, de nem nagyon volt kedvem menni. Nem voltam egyébként másnapos, meg a sörrel sem lett volna semmi bajom, csak nem volt kedvem 3-4 euróért iszogatni a sörömet egész este. Inkább tartogatom valami nagyonn összejövetelre. Mindegy, lehet még nem álltam át az itteni életre, de még sajnálom az ilyenekre a pénzt. Majd pár hét és lehet nem is fog érdekelni:D

Ja még annyi, hogy szerdán volt egy Winter Olimpics az egyetemen, de arra sem mentem, mert akkor ugye az ALKO-ba mentünk, meg vártuk a vendégeket. De nem is biztos hogy baj, hogy lemaradtam róla, mert állítólag több mint3 óráig tartott, kint voltak a hidegben és mindenféle lökött dolgot csináltak, meg birkóztak meg ilyenek. Alessandro meg is van fázva, mint állat. Az okos képes volt a Converse tornacsukájában 3 órát szaladgálni a hóban. Jóhogy megfázott...  Meg menetközben volt pár eligazító előadás, amire az én szakirányomnak nem kellett mennie, meg volt egy olyan is amiről én gondoltam úgy, hogy nem kell mennem. :D

Csak hogy csillogtassam finntudásomat:

Moi moi

Szólj hozzá!

Címkék: sör buli vodka

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszifinnland.blog.hu/api/trackback/id/tr37899573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása