HTML

Finnország

Friss topikok

Linkblog

Február 2, Hétfő: Első nap az oskolábaaaa

2009.02.02. 18:20 gaborkaszab

Ma reggelre szerencsére jobban lettem, egy utolsó nagy izzadás kellett még hozzá éjszaka. Persze az orrom még folyik, meg a torkom is fáj, meg köhögök is, de ezek már nem számítanak. Láz, fejfájás elmúlt, étvágy megjött. Délelött behoztam hatalmas higiéniai lemaradásomat, hogy szépen fejezzem ki magam :D Azért két napi izzadásnak és vergődésnek már nyoma van az emberen. Na de nagy nehezen csak sikerült emberek közé menős állapotba hoznom magam.

Szüttyögtem a neten, ismét olvasgattam a sajtót, csak hogy ne maradjak le annyira. Azért van jópár dolog. Pl Huszti a Zenit-be. Jó csere volt az tuti, remélem bejön neki, mert így nemzetközi porondon is ott lesz. Meg azt is remélem, hogy Arsavin-t eladja a Zenit, mert különben sok lesz a középpályásból, és szerintem pont az ő helyére akarták igazolni. De ahogy olvasom a mai átigazolási híreket /ma zárul a transfer market amúgy/, Venger nem biztos, hogy már annyira ragaszkodik Arsavinhoz, mert sokat akar sajna. Miond1, hajrá Huszti, mutasd meg nekik!! Király meg Leverkusenbe ment harmadik számú kapusnak. Majd beajánlom az árokszállási JVSE-be, mert ott kezdő is lehetne akár minden második héten is. Meg a sörét is megkapná meccs után :D De számomra a legmegdöbbentőbb hír az euró árfolyam volt... Szerintem menjen még fel vagy 500 forintig, nehogy aztán be tudjam váltani a januári fizetésemet euróra. Az okosok meg rájöttek, hogy "sürgető lenne bevezetni az eurót". Persze. már több mint 5 éve az... Na de elég is a sajtóból mára.

Vasárnap este történt velem egy vicces és meglepő sztori. Mentem át a boltba, hogy csokikát vegyek a Nikikének. Mert csoki nélkül nem tud létezni, én meg gondoltam meglepem már egy kicsit :D Megyek a bolt felé, és szembejön egy eléggé szakadt arc, nem biztos hogy hajléktalan volt, azok biztos megfagynak errefelé, azért nincs egy sem :D Szóval szakadt ruha, összeragadt, zsíros haj, nagyon be volt rúgva, csak úgy dőlöngélt. És persze támadt valami mondanivalója, amit velem is meg akart osztani, finnül :D Én meg frappáns gyerek vagyok ugye, gondoltam lefegyverzem egy "Do you speak english?"-sel. Láttam, hogy elgondolkozik egy kicsit, és válaszolt, hogy "I just understand a little bit." És akkor elkezd nekem kunyerálni angolul. Aztán gyorsan mondtam, hogy sietnek kell, még mielött belejött volna, de azért furcsa volt, hogy még egy ilyen alak is tud angolul. Persze azért nem kell általánosítani, mert az idősebbek itt sem beszélnek angolul, csak pár kivétel. Ezzel a sztorival bebiznyítottam mindent, meg mindennek az ellenkezőjét is a finnekről, úgyhogy a tanulságot szűrje mindenki magának :D

Na, ma volt az első órám az egyetemen, de direkt bementem korábban, hogy tudjak egyet zabbantani is. Volt egy csómóféle, mint ahogy már azt írtam, de mostanában rákattantam a halra, úgyhogy halat ettem. Amúgy egy magyar ember átlagosan másfél-két kiló halat eszik meg évente. Én a kiutazás elötti két hétben megettem olyan 3 kilót a diéta keretein belül, amióta itt vagyok, meg már biztos megettem vagy még 5öt. Úgyhogy jó előre ledolgozom a halfogyasztásomat, de amúgy tök jó, meg nem is nehezedek el tőle úgy, mint a disznóhústól. Persze most pár disznótoros, kifőzdés-brassóis cimborámnak biztos sikerült a lelkébe gázolnom, sorry :D Szóval halat ettem, vagyis ettem volna de szerencsétlen voltam hozzá, hogy egyek is. Úgy nézett ki a kaja, hogy lehetett szedni tésztát, és arra kellett szedni egy sajtos-halas szószt, amiben voltak viszonylag nagy halkockák. Én jól meg is szedtem a tányérom ezzel a szósszal, lényegesen többet pakoltam, mint amennyit a tészta elbírt volna, aztán amikor leültem, vettem észre, hogy szószból sok van, viszont halkocka összesen 1 darab volt benne :D Biztos nem kanalaztam elég mélyre a cuccban. Ezt viszont sikerült jól beosztanom /értsd: nem nyúltam hozzá, csak a végén, de akkor egy mozdulattal befaltam/. Ez volt az én nagy halas ebédem ma:D Ja amúgy lazac volt. Itt majdnem mindent lazaccal csinálnak, de finom is.

Aztán jött az óra, nem voltunk túl sokan, egy viszonylag kis teremben, de ez jó is, mert így könyebb tanulni. Mondjuk a tanagyag nem volt valami megerőltető, mert hasonlót már tanultam otthon is, csak nem pont ilyen részletességgel. De amúgy korrekt volt, az elején furcsa volt a technical english, de gyorsan meg is szoktam. Még pár óra és én is ilyen szépen fogok angolul beszélni az infós dolgokról :D Ja igen, az is furcsa volt az elején, hogy miszter Imed Hammouda, az előadó, kicsit furcsán beszélt angolul. Mondhatni van egy baromi nagy és furcsa akcentusa, ami gondolom a származásából fakad. Érdekes, hogy az emberekról meg lehet állapítani az akcentusuk alapján, hogy körül-belül honnan származnak. Rólam biztos azt hiszik, angol vagyok :D Szóval koncentrálni kellett a fickóra, hogy kibogozzam a szavakat, de aztán megszoktam. Persze mindenki belepofázott az órába, és mivel a húsz jelenlévőből 17 vagy onnan jött ahonnan a előadó úr, vagy még keletebbről, mindenkinek nagyon durva akcentusa volt. Volt olyan, akinek a beszédét én csak valami motyogásnak hallottam, de a többiek biztos megértették, mert nem kérdeztek vissza. Mind1, megkérdeztem, hogy mivel lemaradtam a 3. period-ról, részt vehetek e még az órákon, és azt a meglepő választ kaptam, hogy nem. Ami azért furcsa, mert Alessandro 1 hete kérdezte ugyanezt, és neki igen volt a válasz. Aztán sikerült meggyőznöm, hogy nekem kellene ez a pár kredit, és mondta, hogy ha a koordinátor elfogadja a learning agreementemet, amiben ugye ez az óra is benne lesz, akkor felőle bejárhatok, meg az eddig kiadott házinak majd ad egy új határidőt, és akkor azt is meg tudom csinálni. Magyarul még futnom kell pár kört a koordinátornál, aki utolsó találkozásunkkor jófejnek tűnt, amit holnap be is bizonyíthat nekem, ha meglátgatom. Az nem lenne jó hír, ha nem végezhetném el a tárgyat, mert összesen 21 kreditet vettem fel, és ha ezt kivesszük belőle, már csak 16 marad, amiből 3 kredit a finn nyelvóra, ami otthon vagy beszámítanak nekem a sávba, vagy nem. Viszont 16 kreditet meg mindenképpen meg kell csinálnom ahhoz, hogy erasmus sávnak ismerjék el a félévemet, és ne csak a szabadon felhasználható kreditjeimből vonjanak le x-et. Az nem lenne örömteli...

Örömmel nyugtázom, hogy már van 2 kommentező is, aki többször kommentezett, úgyhogy aki még vár pár napot azzal, hogy megírja az első kommentjét, már nem hiszem, hogy utól fogja tudni érni őket. :D Így utólag visszaolvasva ez egy szép, kerek magyar mondat lett. Amúgy az utóbbi napokban már van napi 7-8 olvasóm, egyre népszerűbb vagyok, lehet ebből kéne megélnem. Elmennék mindenféle országba és blogot írnék. Meg tudnám szokni. Ja és már egy olyan kommentelőm is van, akinek nem sikerült megfejtenem az álnevét, vagy lehet, hogy csak nem ismerem :D

Majd lesz finn nyelvlecke is, csak ahhoz még finnt kellene tanulnom, és holnap lesz az első órám belőle. De biztos lesz pár érdekes dolog, amit megoszthatok veletek. Meg ami biztos, hogy majd akarok írni egy bejegyzést a közlekedésról, meg egyet a kaja, pia, nő átfogó témakörben, csak még gyűjtom az észrevételeket, tapasztalatokat.

Meg már régóta ígérgetem a képeket nektek, de nem nagyon van kedvem feltöltögetni őket, meg rendszerezgetni, meg átméretezni meg ilyenek. Be akartam tenni ide pár képet a blogra, de ez a blog.hu valószínű nem erre való, mert a feltöltött képek fele lemaradt, mármint a bal oldalukat lehetett csak látni, a jobbat nem. Pedig át is méreteztem őket viszonylag kicsire... Úgyhogy még mindig várni kell a képekre.

Addig is kommentre fel!!

Üdv mindenkinek!

Moi!

 

7 komment

Címkék: sajtó vírus egyetem csöves hal tampere hervanta

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszifinnland.blog.hu/api/trackback/id/tr33918614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kovapehu 2009.02.03. 17:06:51

Nem bírom megállni hogy ne triplázzak:)

Baze van egy rajongód:)(rajtunk kívül persze) asszem elindultál Tibi után a lejtőn:)

gaborkaszab 2009.02.03. 17:11:17

@pohóka: Szia! Nem gondoltam volna, hogy olyanokat írok, ami az ismerőseimen, vagy családomon kívül más számára is érdekes lehet, de ha annak találod, akkor örülök. :D Jó olvasgatást! /persze ha írok is valamit/ u.i.: Hol találtál a blogomra?

Mgr. Karel Gott 2009.02.04. 20:55:55

csodálatos dolog ez az információs szupersztráda, ugye Szab Gáborka?! :)

Megjegyzés 1.:
A hajléktalanos esetről jut eszembe, hogy hasonló élményem volt már nekem is külföldön.
Prága belvárosában akartam letenni az autót, és pont ott álltam meg, ahol pár hajlékony csacsogott egy tablettás mellett. Kiszállunk a kocsiból, zárnám be, mire az egyik elkezd pénzt kunyerálni tőlem csehül. Ugyanígy, mint te, kérdeztem tőle én is, hogy tud-e angolul, és megdöbbenésemre lefordította a mondanivalóját angolra.
Aztán még mindig nem akartam neki adni pénzt gondolva, hogy vannak nekünk saját hajlékonyaink, akiket lehet segíteni. Odahívtam az autóhoz, megmutattam a rendszámot, és mondtam, hogy csóró magyarok vagyunk, van nekünk elég bajunk, bezzeg a csehek hasítanak, meg vastagabbak, mint a mint mi. Nem egy egyszerű mondatban fejeztem ki magam, de a csávó amint befejeztem a mondókám, hangosan felnevetett és kézfogásra nyújtotta a kezét, mintegy szolidaritás képpen. Lekezeltem vele, aztán mentünk a rákba, de még az orrom alatt eldörmögtem egy "anyádér nem dolgozol, ha még angolul is tudsz" tartalmú mondatot.
Aztán mikor mentünk vissza a kocsihoz, a rendőrök éppen oszlatták őket, de még egy kézlegyintést megejtett felénk. Itt kezdődik Ójrópa, de inkább ott fejeződik be...

Megjegyzés 2.:
izomtibi ajánlotta a modoros blogot (modoros.blog.hu) olvasásra, én teljesen rákattantam. Érdemes beleolvasni unalmasabb percekben, de szigorúan az elejétől.

sZalontai 2009.03.11. 20:14:57

A focis részt átugorván csodálattal töltött el ismételtem trillázó szellemességed,amivel a kinti viszonyokat a kedves blogolvasók számára ecseteled:D
Euró megy lefelé,so lassan válthatod be(igaz hónap difi van az írásod meg az olvasásom között,így tudok ilyen okos lenni:) )
Csövis rész számomra sem meglepő,külföldön már futottam bele én is ilyenbe,igaz ott csak utánam szólt(mivel soha nem állok meg nekik,de most le fogom itthon tesztelni mit dobnának),hogy fokkjú:)

MALKAVINA 2010.04.09. 12:10:50

Írj még nyelvleckét könyörgöm 1000X jobban tanítasz mint a könyvek :)

köszönöm: Netti
süti beállítások módosítása