HTML

Finnország

Friss topikok

Linkblog

Január 26-27, Hétfő Kedd: kis elintéznivalók, worms stb

2009.01.28. 14:56 gaborkaszab

Ez az a hét, amikor még nincs tanítás, mert még vizsgaidőszak van, viszont már nem tartnak eligazító előadásokat sem, amikkel előző héten olyan jól el tudtam ütni az időt. Voltak kissebb elintéznivalóim, de elég gyorsan sikerült kipipálnom őket. Megszereztem az utolsó aláírást a learning agreementem-re, amit haza is küldtem postán, mert persze otthon nem elég nekik az elfaxolt változat, nekik eredetiben kell. Kicsit gyanús nekem egyébként ez a levélküldés, mert drágább volt a boríték, mint az hogy feladtam a levelet magyarországra. És persze a learning agreement-et meg elfelejtettem elötte lefénymásolni, mondjuk mindegy, mert nekik úgyis az eredeti kell. Remélem nem fog elkeveredni mentközben...

Aztán szépen-lassan sikerült összeállítanom az órarendemet is. Volt 2 óra, ami előzetesen fel akartam venni, de egyszerűen már nem lehetett összeegyeztetni a többivel. Viszont találtam helyettük olyanokat, amik normális időpontban utközés nélkül felvehetők és viszonylag érdekesek is. Amúgy lesz egy web programming nevű órám, aminek kifejezetten örültem, mert otthon is tanultunk egy csomó webfejlesztéses technikát, de itt pont azok lesznek az órán, amik otthon kimaradtak. Hogy ne legyen felhőtlen az örömöm, kidrült, hogy az előadásokat csak finnül tartják, viszont a gyakorlatok angolul lesznek. Valószínű így keletkezett egy kétóras űr az órarendemben, mert a finn előadásra sok értelme nem lesz bemenni. Sikerült Finnish for Beginners órára is feljelentkeznem, úgyhogy majd ahogy tanulok meg érdekes dolgokat, okítom itt a népet a finntudásommal. Eddig összesen 16 kreditnyi tárgyat vettem fel, ami elég vékonyka, mert 16ot mindenképp el kell végeznem, hogy otthon be tudják számítani erasmus sávnak. Még felveszek vagy 4 kreditnyi valamit, csak hogy be legyek biztosítva. Amúgy itt nem 2 részre van bontva a tanév, hanem 5 periódusra. Az őszi félév az első 3 periódus a tavaszi meg a 4. 5.. Elég nehéz volt olyan órákat találnom, amik a 4-5 periódusban vannak, és nem épülnek olyanokra, amik az első 3 periódus valamelyikében voltak. Egy olyan órát is felvettem, ami a 3. 4. periódusban volt, ami azért érdekes, mert én a 4. 5. ben vagyok itt. De kiderült, hogy az eddig eltelt időben csak előadások voltak, amiket otthon is be tudunk pótolni, meg egy beadandó, amire kaptunk 4 hetet, hogy megcsináljuk.

Az órarendről ennyit. Voltunk még bolhapiacon is, ami úgy néz ki, mint egy normális bolt, és úgy is van a nyitvatartása, csak mindenféle réggi cuccal van tele. Niki vett is egy korcsolyát 5 euróért. Jókat lehet találni, csak vadászni kell egy kicsit, hogy méretben is legyen. A közeli korcsolyapályán /mert miért ne lenne egy az 500 méteres környezetünkben/ ki is próbálta. Tök jó volt, mert közben esett a hó, hideg sem volt, úgyhogy elbohóckodtunk. Hazafelé meg hócsatáztunk, és Niki havas is lett egy kicsit :D De szerintem nagyon szerette volna, hogy összehavazzam, én meg teljesítettem a kívánságát :D Én is kaptam azért, még mielőtt beírja kommentben, hogy nem csak ő lett havas... :D

Most egy kicsit meg vagyunk fázva, ő egy kicsit jobban mint én. Nekem csak az orrom folyik. Vicces, mert szerintem az összes nemzetközi diák meg van fázva, kivéve azok, akik Svédországból vagy Norvégiából vannak, ha van egyáltalán ilyen. És a finnek meg miniszoknyában szaladgálnak, meg pólóban mennek ki cigizni, mégsincs semmi bajuk. Hát hozzá kell még szoknunk ehhez az időjáráshoz.

Kedden Danny-vel, a lakótársammal vettünk pár sört meg rágicsát és worms-öztünk egy kicsit a számítógépen. Mostanában ezzel ütjük el az időt, de eddig Nikivel játszottam. Jó játék ez a worms, de abban biztos vagyok, hogy nem a harmónikus párkapcsolatok fenntartására találták ki, mert olyan nem volt hogy legalább az egyikünk ne lett volna bepöccenve a másikra.. :D Valószínű, mert egyikünk sem tud veszíteni, és kb egy szinten vagyunk játéktudásilag. Mindegy, Danny-t jól elvertem, aztán Niki is beszállt, és mindkettőjek is jól elvertem. 3 győztes menetig ment a játék és én 3-0-0 ra nyertem. Biztos nem szóltak még nekik, hogy ne álljanak le játszani egy progmatossal :D Plána ha olyan kocka, mint én :D Na jó, az igazsághoz hozzátartozik, hogy Niki talált pár játékot a Facebookon, amiben még megközelíteni sem tudom...

Szerdán International food party lesz az egyetmen és valószínű, én is főzök valami egyszerű magyaros kaját. Aztán meg szauna party lesz az egyetem szaunájában, állítólag verhetetlen piaárakkal. Mondjuk sosem értettem, hogy lehet szaunázás közben meginni 1 sörnél többet... És nem is biztos, hogy ki akarom próbálni. Állítólag a finn fiatalok körében népszerű az a szokás, hogy öntenek egy kis vodkát a melegítő készülékre /ahová eredetileg vizet öntenek/ és nagyon gyorsan nagyon nagyon berúgnak. Mint a sakál kb. :D Azért itt is megvan a jövő nemzedéke...

Na most megyek, majd jelentkezek egyszercsak.

Addig is írjátok a kommenteket, mert nem azért koptatom itt a billentyűzetet, hogy aztán semmi visszajelzést ne kapjak. :D Persze ha van egyáltalán olyan, aki olvassa a blogot. :D Tessék példát venni a rejtélyes néven író kovapehu törzsblogolvasómról :D

Csákányok

 

2 komment

Címkék: piac egyetem korcsolya worms tampere

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszifinnland.blog.hu/api/trackback/id/tr15908337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mgr. Karel Gott 2009.01.28. 20:21:08

Oi oi,

Csak, hogy ne legyek kinézve innen, választottam egy, a blog témájához szorosan fűződő nevet én is.

Amúgy nehogy abbahagyd az írást! :) Olvassuk sokan szorgalmasan, írni is akartam már, de nem volt kedvem regisztrálni.

Jól hangzik ez a food party, csak a franciákat kerüld el messzire, ha már amúgy is akkora nagy pérómájszterek. Eléd tesznek valami csigát, aztán egy hétig csak foschni jársz.

Inkább nyomjad azt a szaunázós történetet, látok benne potenciált.

csász

sZalontai 2009.03.11. 19:41:50

"3 győztes menetig ment a játék és én 3-0-0 ra nyertem. "

:D:D:D rakasd fel velük a cs-t és adjál nekik ott is:)
csak aztán sört is igyad mellé nehogy nagyon bekockuljatok;)
süti beállítások módosítása