HTML

Finnország

Friss topikok

Linkblog

Január 19: Első nap az egyetemen, regisztráció

2009.01.23. 09:01 gaborkaszab

Hétfőn volt a regsztráció az egyetemen, de elötte egy kicsit felmérgesítettem magam, mert fogalmam sem volt, hogy hová kell menni és mit kell csinálni pontosan, a mentoraim meg szépen eltűntek. Nikinek egyszerűbb dolga volt anno, mert neki mindenben segített a mentora, elmentek együtt bankba meg bérletet venni meg ilyenek. Az enyémeket meg el sem lehetett érni, próbálkoztam mailt írni nekik, a végén még facebook-on is küldtem nekik üzenetet. Aztán valamikor este felé, szerintem már bőven 10 után lehetett, az egyik küldött egy műsorfüzetet, meg egy leírást a regisztrációról, és csodálkozott, hogy én még nem kaptam meg ezeket.

Reggel 9kor volt valami bullshit előadás, vagyis inkább eligazítás, meg fel lehetett jelentkezni valami buszos városnézésre, de egyszerűen képtelen voltam felkelni reggel. Itt még reggel 8kor sötét van, de annyira mint éjszaka, és ezután kezd el világosodni. Kb 9re világosodik ki. Szóval  a reggeli ébredéssel problémáim vannak. Viszont délután 4ig vagy 5ig lehetett regisztálni, szóval elég nehéz lett volna lekésni, de a biztonság kedvéért azért már 11 felé bent voltam.

Mielött elentem volna az egyetemre, még niki megmutatta merre van a TOAS irodája /a cég ami a kolikat intézi/, és ha már ott voltunk, be is szaladtam aláírni a szerződésemet. Cserébe kaptam egy számlaszámot, ahová már fizethetem is be az első havi lakbért. Hát nem kedvesek :D Amúgy itt minden irodában meg ilyen hivatalos helyen nagyon kedvesek az emberek, én mindig good morning, good afternoon-nal köszönök nekik, mert mégis csak egy irodában vagyunk ezek meg hi, hello, stb-val válaszolnak. Nagyon közvetlenek.

Elsétáltunk a belvárosba, és ha már ott voltunk Niki megmutatta, hogy járnak a buszok, amiből persze semmit sem tudtam megjegyezni, kivéve azt az egyet, amivel az egyetemig el tudok jutni. Meg közben vettem egy finn telefonártyát is, csak hogy legyen. Azóta már kb 3 telefonszám is lehet benne :D A számom 0466525035, mindenki hívjon bátran :DD Bérletet még ne tudtam venni a helyijárat buszokra, mert még nem volt diákom, és így minden egyes utazás 2 euróba került. A jegyek 1 órán keresztül érvényesek, de én sosem utaztam egy órán belül kétszer. Irány az egyetem, diákot kell szerezni!

Amúgy az egyetemen nem kellett sok mindent intézni, először is elmentem az international office-ba, de mivel bőven nyitás után mentem, már csak 1-2 ember volt ott, úgyhogy kapásból sorra kerültem. Kaptam egy igazolást arról, hogy beiratkoztam az egyetemre, meg a diákszövetkezet számlaszámát, ugyanis itt mindenknek kötelező belépnie a szövetkezetbe. Átszaladtam a szemben lévő bevásárlóközpontba, ahol a bankban valószínű elegük lett az értetlen külföldi diákokból, és a sorszámkérő gépen az egyik nyomógomb csak nekik volt fenntartva a 3ból. Az elsőnél volt vagy 5 finn felirat, a másodiknál szintén + exchange students, és a harmadikra csak new exchange students volt felírva. Kizárásos alapon a harmadikat választottam :D Ott mindenáron új bankszámlát akartak nyittatni velem, de sikerült meggyőznöm őke, hogy semmi szükségem rá, és befizettem a 2 számlára a pénzt /TOAS -> lakbér, Student union -> tagsági díj /. So, vissza az egyetemre, ahol kiderült, hogy még nincs kész a diákom, viszont kaptam helyette egy igazolást, ami diákként funkcionál.

Megbeszéltük nikivel, hogy miután végeztem, találkozunk a belvárosban, és veszünk nekem bérletet, de hamarabb befejeztem a dolgaimat, mint gondoltuk, ezért sétáltam egy fél órát a városban. Nem sok érdekeset találtam, lehet rossz felé indultam el... A központban van egy buszmegálló, ahová majdem az összes busz befut a városban, jó nyüzsgés volt. kb 15 -20 busznak lehet megállója azon az egy helyen. Nagy nehezen Nikiék is befutottak, jött vele egy magyar srác, András és egy mexikói lány, Lilly. Velük elintéztük a bérletet, és benéztünk pár boltba a környéken. Persze ha nővel megy az ember, ne számítson semmi jóra, megnéztünk mindenféle női dolgot pl szemöldökcsipesz...

Kb ennyi történt hétfőn, kis érdektelen dolgok, de azokból jó sok. El is fáradtam.

Bye

1 komment

Címkék: busz egyetem diákigazolvány bérlet hervanta

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszifinnland.blog.hu/api/trackback/id/tr31897099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sZalontai 2009.02.24. 16:01:36

0466525035...ezt ha én felhívom bemondja a telefonomba,h hülye :)
so írd le a normális számod pls,ha akarod,h valaki felhívjon;)
süti beállítások módosítása