HTML

Linkblog

Május 9-11, Szombat-Hétfő: Sea Battle

2009.05.22. 19:01 gaborkaszab

Már elég rég írtam beszámolót, menetközben megcsináltam a tárgyaimat, levizsgáztam, beadandóztam stb. És hogy még véletlenül se rokkanjak bele abba a hatalmas tudásmennyiségbe, amire szert tettem, megismerkedtem a szórakozás egy újabb fajtájával is. Nem is annyira új, inkább a helyszín és a közeg tér el az átlagostól. Részt vettem az ESN Tamy által rendezett Sea Battle nevű, városnézéssel, hajózással tarkított de főleg bulizásról szóló őrültségén. Előljáróban annyit kell tudni róla, hogy ez egy Stockholm-Tallin-Stockholm hajótúra, ahol éjszaka buli van kifulladásig, nappal pedig városnézés azoknak, akiknek sikerül regenerálódni eléggé az ébredéshez és egy kis sétához. Hogy a party volumenét is átérezze mindenki, íme két szám, ami beszédesebb minden másnál: kb 2000 diák a fedélzeten, akik összesen kb 75 nemzetet képviselnek. No comment...

Mi már jó előre, még március végén lefoglaltuk a jegyet, amiből nekem lett is egy kisebb nehézségem, mert a vizsgaidőpontokat csak ez után hírdették meg májusra. És pont úgy alakult, hogy hazaérkezés után /kedden/ lett volna egy vizsgám, másnap pedig mégegy. Emiatt egy darabig szerettem volna elpasszolni a jegyemet valaki másnak, de a tranzakció nem jött létre, és így utólag hozzáteszem, szerencsére. A vizsgák egyáltalán nem voltak nehezek, készülnöm sem kellett sokat rájuk, a Sea Battle meg szerintem egy életreszóló élmény lesz, kivéve ha ezután minden hétvégén ez lesz az időtöltésem :D

Számunkra egy kis buszozással indult az egész, ugyanis elvittek minket Tampere-ből Helsinkibe, ahol kompra szálltunk. Kicsit furcsa volt, hogy a buszon szinte mindenki aludt, mivel előző este valami buli volt a városban, ami megviselte az embereket. Aztán Helsinkiben kicsit kezdtek éledezni, és még az sem hátráltatta őket, hogy sokat kellett várni a beszállásra egy nagyon szűkös helyen. A fennakadás amiatt volt, hogy egy leányzó, történetesen Niki lakótársa eladta a jegyét egy srácnak, csak annyi eszük már nem volt, hogy ezt közöljék a szervezőkkel is. A jegyek pedig névre szóltak, és a kompon is volt ugye utaslista, amit indulás elött módosítani kelett, és emiatt nem szállhattunk be. De ettől függetlenül alakult a hangulat, mindenki beszéletett, kártyázott, találkoztunk egy magyar különítménnyel, akik már feltünően jó hangulatban voltak, és sunyiban iszogattak is egy kicsit.

Egy kis csavar a túrában, hogy Helsinkiben még nem a partyjáratra szálltunk, ugyanis az Tallinból indult, ezért először egy lájtos menetrendszeri kompozással átjutottunk a tenger túloldalára, ahol viszont már várt minket a Baltic Queen utasszállító a maga tekintélyes méreteivel. A hajó nemrég lett átadva, ha jól tudom, még csak három hete volt forgalomban, és kifejezettem bulizásra és szórakozásra lett megépítve. Először elfoglaltuk a kabinunkat, amire ha azt mondom, hogy kicsi, akkor kimeríteném a nagyítás fogalmát. Annyi hely volt benne, hogy lenyitott ágyakkal, pont ne lehessen normálisan közlekedni. Persze alvásnak tökéletesen megfelel, és még tv is volt benne, ami annak fényében, hogy 10én este játszották a jégkorong döntőt, elég nyerő dolognak ígérkezett. Gyorsan felfedeztük a hajót, volt körül-belül 10 emelet, abből az alsó 4ben az autók parkoltak, 5-8ig voltak a alvó kabinok, és a kilencedik tizediken volt rengeteg étterem, játszó szoba gyerekeknek, pub-ok andalító zongoraszóval, duty free bolt, és persze az elmaradhatatlan szórakozóhelyek, értsd diszkók. Vagy ahogy itt hívják őket, Night Club-ok.

Rögtön megérkezés után tartottak egy kis megnyitó beszédet, és információs gyűlést, amin kb annyi információt tudtunk meg, mintha el sem mentünk volna. Le is léptünk a végéről, kinéztünk a fedélzetre, és titanikoztunk is egy kicsit Nikivel a hajó végén /tudom, a filmben az elején voltak/. Meg persze benéztünk a duty free boltba, ahol a szánk is tátva maradt, mert a legtöbb italból kétszer annyi mennyiséget tudtunk volna venni ugyanannyiért, mint Finnországban. És volt minden mi szem-szájnak ingere, sörök, long drinkek, cyder-ek, borok, rövid italok, pezsgők stb. Itt visszatérő vendégek lettünk:D

Közben a hajó is elindult Stockholmba, az élet is felpezsdült, jöttek-mentek a fiatalok, akik egyre szélesebbb mozdulatokkal közlekedtek, és egyre szélesebb mosollyal társalogtak. Volt mindenféle vetélkedő, ahol italt, óvszert és mindenféle hasonló nélkülözhetetlen kelléket lehetett nyerni. A furcsa az volt, hogy a bulizó diákokon kívül, voltak más, "normális " utasok is, családok, öreg párok, mamik, papik, üzletemberek stb. Nem tudom, mennyire tudtak nyugodtan kikapcsolódni, de ha tippelnem kellene, azt mondanám, semennyire. Persze olyan is volt, aki próbált elvegyülni a forgatagban, és megnézte a felhozatalt /gondolom a feleség már aludt akkor.../, persze inkább kevesebb, mint több sikerrel. Éjszaka aztán beindult az ereszd el a hajam, volt karaoke, kétféle diszkó, amikre nagyon nem is vesztegetném a szót, minden ment, aminek ilyenkor mennie kellett. Ami eltért az átlagostól, hogy ha kiment a fáradt bulizó egy kicsit pihenni a levegőre, meg is csodálhatta a tengert, meg a szelet, ami olyan erős volt, hogy nehézkesen lehetett csak sétálni. A másik vicces dolog pedig, hogy amikor a hajó kiért a nyílt tengerre, ahol kevésbé voltunk védve a hullámoktól, szépen lassan elkezdett ingadozni jobbra-balra, jobbra-balra, ami egy idő után már tiszta fejjel is megerőltető lett volna, de el lehet képzelni egy rakás illuminált fiatalt, akik elég nagy kilengéssel táncolnak, és erre még a hajó is rásegít. Nem is kell mondanom, volt egy két olyan zakó, hogy csak lestünk, hogy az illető fel tudott állni utána :D Mi viszonylag korán ágynak estünk, mert szerettük volna Stockholmot nem mosott sz*r állapotban megnézni.

Vasárnap 10 körül meg is érkeztünk a svéd fővárosba, és amíg mások aludtak, vagy éppen tisztálkodtak, addig mi neki is vágtunk a város felfedezésének. Nem gyűjtöttük ki előre, mik azok, amiket érdemes megnézni, így a terv csak annyi volt, hogy bemegyünk metróval a belvárosba, és ott majd elindulunk valamerre. Leszállás után meglátunk egy templomot, és gondoltuk, ha már ott van megnézzük. Nem volt nagy szám, de onnan már láttuk, merre kell továbbmenni, mert jóformán minden egy helyen volt. Városháza, királyi palota, rengeteg templom, szobrok, parkok, old town, minden, ami csak egy szorgalmas túristának kellhet. Mi meg belevetettük magunkat a nézelődésbe, és délutánig meg sem álltunk. Azt kell mondjam, elég jó munkát végeztünk, mert mindent, ami a belvárosban van sikerült megnéznünk, és nem túlzás ha azt mondom, Stockholm gyönyörű város!! Össze sem lehet hasonlítani mondjuk Tampere-vel, de még a finn főváros is csúnyácskának tűnik mellette. Egyetlen dolog miatt nem lehetett felhőtlen az örömünk, hogy elég sok felújítás, renoválás, építkezés volt a városban, és amiatt egy kicsit romlott az összkép. Például a királyi palota elötti kert fákkal, virágokkal, hibátlan zöld gyeppel és egy földkupaccal valamint egy daruval a közepén nem tűnt olyan lélegzetelállítónak...

Délután 6kor indult tovább a hajónk, vagyis inkább vissza, Tallinba. Az eddigi bulizó közönség kiegészült, svédekkel, norvégokkal, dánokkal, meg mindenkivel, aki arrafelé lakik, vagy tanul. Rengeteg nemzetközi diák, rengeteg elhangzó "where are you from?" és "how are you?". Ezután minden úgy történt ahogy az odaúton, bulizás bulizással. Egy kivétel volt: Volt egy olyan opció, hogy ha előre befizettünk 20 eurót, akkor részt vehetünk egy vacsorán, ahol annyit lehet enni és inni amennyi csak belénk fér. Először egy kicsit fenntartásaink voltak, hogy jó üzletet kötöttünk-e, de utólag kiderült, jobbat nem is köthettünk volna. Svédasztalos jelleggel, mindenki annyit és azt szedett magának, amennyit és amit csak akart. Volt itt minden, csirkecomb, hal, valami pörköltszerű, mindenféle szószok hússal, virsli, kolbász, rengeteg sütemény, fagyi és még rengeteg dolog, amire már nem is emlékszem. Továbbá volt jópár asztal, ahol bor és sör volt kikészítve a szomjas vendégeknek. Ezek az asztalok nagyon népszerűek voltak. Persze ez senkinek sem meglepetés. Egy fél óráig csend volt, addig mindenki evett amennyit csak bírt a nagy városnézés után, ezután pedig az alkoholtermeléssel egyenesen arányosan nőtt a hangzavar is. Volt egy srác aki fogadásból lehúzott 3 sört egymás után, kb fél perc alatt. Persze arról nem szólt a történet, hol végezte aztán este, de reméljük nem történt semmi baja:D Szóval itt már mindenki megadta az alaphangot az esti szórakozáshoz, ami nem is váratott sokáig magával, pillanatok alatt elözönlötték a fiatalok a szórakozóhelyeket, ahol meg sem állt a buli hajnalig.

Hétfő délelött értünk vissze Tallinba, ahol nem volt csak 3-4 óra városnézésre, és mivel mi már voltunk ott előtte, nem is nagyon erőltettük a mászkálást. Összekapartuk magunkat és mivel már ismertük a járást, meglátogattuk a legnagyobb élelmiszerboltot a városban, vettünk vizet és egy kis savanyút, hogy minden rendben legyen fent és lent is:D Miután mindenki visszatért a kikötőbe, menetrendszerinti komppal átmentünk Helsinkibe, ahonnan csak úgy mint odafelé, busszal vittek el mintek Tampere-be. Gyors búcsú, egy kis fotózkodás, és mindenki ment tovább a dolgára. Én pl este 10kor jöttem rá, hogy másnap reggel 9kor vizsgám van, de azért sikerült felkészülnöm.

Hát ennyi volt, lassan véget ér a félév is, most amikor a postot írom, éppen a táskámba pakolok, mert pár óra és indulunk haza, Magyarországra. Még van pár dolog amiről írni szeretnék, ételekről, italokról, az emberekről úgy általánosságban, a közlekedésről és majd a hazautamról is. Nem garantálom, hogy ezeket egyik napról a másikra megírom, mert otthon kell majd szaladgálnom egy kicsit, a szokásos parírmunka miatt, meg kerítenem kell magamnak valami diplomamunka témát, aminek június 1 a határideje, és közben lesz pár vizsgám is. Ha minden igaz, ebben a félévben letudom az analízis 8. félévét is, amivel végleg megszabadulok a korábban véget nem érőnek tűnő szenvedésektől :D Szóval dolog van bőven, de még majd jelentkezem, ha lenyugodtak a hullámok.

Moi

Szólj hozzá!

Címkék: utazás buli stockholm városnézés tallin sea battle

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.