HTML

Finnország

Friss topikok

Linkblog

Szürke hétköznapok

2009.02.08. 16:48 gaborkaszab

Unalmas volt az első hét. Bementem az óráimra, intézkedtem egy kicsit a learning agreementtel, kb ennyi. Sikerült elfogadtatnom egyébként, úgyhogy részt vehetek a hétfői órán, majd h beszélek a tanárral, ad nekem időpontot az első beadandóra. Megnéztem a honlapon, mit kell majd csinálni, semmi olyan, amit ne csináltam volna otthon valamelyik korábbi tárgyamon. Egy dolog van, ami probléma lehet: Nem úgy osztályoz, h x pontra ad 5öst, x-5re meg négyest stb, hanem a legjobb tanuló a csoportból ka 5öst, ha max pontja lett akkor is és ha 1 pontot ért el a 100ból, akkor is. A többiek meg ehhez viszonyítva kapják a jegyüket. Remélem nincs túl sok buzgómócsing a csoportban, akik faszául feltornázhatják a ponthatárokat, mondjuk ahogy körülnéztem, volt 2-3 potenciális stréber jelölt a teremben...

Egy másik órámról meg kiderült, hogy az előadásokat finnül fogják tartani belőle, annak ellenére, hogy angolul volt meghírdetve a tárgy. Még szerencse, hogy a gyakrlatok angolul lesznek. Majd meglátjuk mi lesz belőle, de mivel 5 kredites a tárgy, nem lesz mindegy, hogy elvégzem-e. A tanár meg az a tipikus feltörekvő 28-30 éves suhanc, aki meg akarja mutatni a világnak, ki a király, meg mi is az az oktatás. Persze olyan órát tartott, amit bárki más jobban összerakott volna, még a finnek is aludtak rajta, pedig ők még értették is, mit beszél. Motyogott az orra alatt, nem nézett az emberekre, és olyan unottan mondta a magáét, hogy lehet ő is elaludt egyszer-kétszer az előadás alatt.

Meg volt két finn órám is, az egyik kedden, a másik csütörtökön. Na az a tanár meg pont az ellenkezője. Kis fiatal csajszi, vagy annyira nem fiatal, de 35nél szerintem azért nem lehet több. És annyira energikus, hogy én ilyet még nem láttam!! Bejött reggel 8kor a terembe, és elkezdte mondani a dolgait, de én először csak pislogtam, hogy hogy lehet ennyit beszélni, ez meg csak zúdította ránk a mondandóját. És mondta és mondta, meg közben vigyorog, nevet, mutogat, jön-megy a teremben. Oltári. Csípem nagyon, de azért majd egy buli után beesős, másnapos reggelt, nem biztos hogy az ő társaságában képzelek el:D Amúgy átvettük az alap köszönéseket, bemutatkozásokat, az abc-t, a számokat 20ig, meg el is betűztük a nevünket. Magyarul még sok mindent nem vettünk, de tekintettel arra, hogy még csak 2 óránk volt, és nem is ez a legkönyebb nyelv, elég jól haladunk. Az első óra azgi volt egy kicsit, mert mint menet közben kiderült, volt létszámkorlátja a tárgynak, amiről senki sem tudott. És nézem a listát, de sehol nem találtam magam rajta, aztán láttam, hogy van egy várólista is alatta, és azon már rajta volt a nevem. Aztán az volt a rendszer, hogy ha valaki nem jött el az első órára, kikerül a listáról, és felvesznek helyette valakit a várólistáról. És mivel kedd reggel 8kor volt az óra, voltak egy páran akik nem jöttek el, és így eléggé meg is szívták, de ő bajuk. Befért mindenki a várólistáról szerencsére. Niki is próbálkozott, hátha befér ő is, de neki esélye sem volt, mert ő nem is a TUT-ra jár, hanem az UTA-ra és a tut-osok élveznek előnyt... Mindegy, én bent vagyok, és finn tudásom ível felfelé. Mondjuk a számokkal kapásból problémáim támadtak, mert a 8,9,10et egyszerűen képtelenség volt megjegyezni. Most már úgy, ahogy megy, de 7ig már magabiztos vagyok :D Meg a nevemet is le tudom betűzni. Király, több már nem is nagyon kell. Még a sört kellene megtanulni finnül, meg a számokat 11től 20ig, hátha egyszer olyan sokat akarok rendelni :D

Szomorú hír számomra, hogy Danny, a lakótársam kiköltözött, mert ugye ő az őszi félévre jött, és még azóta sem kaptam helyette mást./Pedig most már vasárnap van, majdnem másfél hete a kiköltözés után./ Egyedül lakok, még szerencse, hogy Niki itt lakik pár méterre. De nem bánnám, ha betennének még 2 jóarcot ide, és akkor már ellennék mint a befőtt. Nehéz lesz 2 olyan jófej embert kiválasztani mint én vagyok, de remélem sikerülni fog nekik :D Arra is gondoltam, hogy sunyiban kiadom a szobákat, amik itt tátonganak az ürességtől, de sajnos a TOAS leellenőrizte a szobákat, miután kiköltöztek a srácok, és szépen be is zárta azokat. Pedig jó üzlet lett volna :D

Pár szót szólok az órarendemről is. Hétfőn van egy előadásom, 2től 4is. Aztán kedden van több dolog is, pl finnóra, előadás finnl, amire nem valószínű, hogy bemegyek mindre, meg egy gyakorlatom is lesz. 8ra megyek reggel és kb 2ig van órám egyfolytában. Persze a finn előadás helyére elképzelhető, hogy egy ebéd kurzust iktatok be :D Úgyis ott van az egyik étterem a tanteremtől nem messze, és egyébként is lehet óra közben jönni-menni. Aztán szerdán nincs egy darab órám sem, meg pénteken sem. A csütörtök meg kb úgy néz ki, mint a kedd, csak 10re megyek reggel, és annyival késöbb végzek. Majd az 5. period-tól kezdve /március vége/ a hétfői órám helyett egy másik lesz, ami majd egy kicsit korábban fog kezdeni, meg lesz majd szerdán is egy gyakorlatom. Ennyi változás lesz, nem nagyon fogok megszakadni az egyetmre járásban, de ez várható is volt. Meg ha akartam sem tudtam volna több órát felvenni, mert nem egy international student baráti módon vannak megahtározva az órarendek. Majdnem minden egy időpontban van, meg úgy épülnek egymásra az órák, hogy véletlenül se lehessen felvenni őket annak, aki csak fél évre jött. És ha ezek nem jelentenek problémát, lehet hogy finnül tartják az órát, aminek angolul kellene lennie... Viszont így legalább több energiám jut majd, az angoltanulásra, meg gyakorlásra. Mondjuk az angol szempontjából sem ártana, ha kapnék lakótársakat. Meg azon gondolkozok még, hogy kitalálom, mit akarok majd nagyprogram címén csinálni az elte-n és elkezdek azzal szüttyögni.

Még annyi, hogy most már véglegesen is felszámoltam a diétával. Már jelentősebb súlyt vesztettem /5-6 kiló/, ami egy kcisit gáz, mert egyébként sem voltam valami testes. Amúgy egyáltalán nem látszik, de engem idegesít. Persze most meg megy a zaba, amihez meg majd valami testmozgást kell találnom magamnak:D

Ez a bejegyzés kb feldolgozza a kedd, szerda, csütörtök történéseit. A péntek már jóval mozgalmasabb volt, ami természetesen külön bejegyzést követel magának.

Cs!

 

Szólj hozzá!

Címkék: tanulás egyetem tampere finnóra

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszifinnland.blog.hu/api/trackback/id/tr35930351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása