HTML

Finnország

Friss topikok

Linkblog

Február 6, Péntek: Niki szülinapja

2009.02.08. 17:30 gaborkaszab

Mint azt már az előző bejegyzésben írtam, a péntek jóval mozgalmasabb és különlegesebb volt, mint a többi nap. Mivel Nikinek szülinapja volt persze :D Előzetesen azért kitudakoltam, hogy nem feltétlenül szeretne olyan ajándékot, ami kézzel fogható, inkább valami "élményt" szeretne. Nem volt egyszerű dolgom, mert nem nagyon ismerem itt a lehetőségeket Tampere-ben, valami unalmas múzeumba meg nem akartam elmenni. Aztán eszembe jutott, hogy van itt egy vidámpark, ami ugyan télen nem üzemel, viszont van ott pár dolog, amit télen is nyitva van. pl akvárium, planetárium, delfinárium és egy baromi magas kilátó is. Meg legjobb hely az élményszerzésre, egy élménypark, nem? ;)

Úgyhogy a péntek délutáni program az élménypak volt, de elötte még csináltam egy különleges "tortát" Nikinek. Azért tettem idézőjelbe, mert nem igazán egy tortáról volt szü, ugyanis egy XL-es pizzát sütöttem, amit feldíszítettem gyertyákkal. Nem volt kedvem sütögetni, meg már Lily is jelezte, hogy süt tortát, és így vicceskedhettem is egy kicsit. De tetszett neki és ez volt a cél. És csak harmadjára tudta elfújni az összes gyertyát, nem tudom ez mit jelent, de lehet hogy pizzáknál ez nem is jelent semmit.

Ezután elindultunk az élményparkba úgy, hogy Niki nem tudta, hová megyünk, addig amíg meg nem látta a kilátót. Én meg persze nem mondtam el neki, úgy az izgi. Először a delfináriumba mentünk, mert 1kor kezdődött a delfin show, mi meg 1 elött 15 perccel érkeztünk meg. Én még soha életemben nem láttam delfineket, és nem gondoltam volna, hogy először Tampere-ben fogok látni. Valószínűbb lett volna, hogy valami délebbi városban, Görögországban, vagy Olaszországaban, de így sem volt rossz. A show is jó volt, ugráltak, meg labdáztak a delfinek, meg mindenféle trükköket mutogattak nekünk. Csak sajnáltuk őket egy kicsit, hogy be vannak ide zárva, pedig nyílvánvaló, hogy hatalmas mozgásigényük lenne, ha lenne hol mozogni. Mindegy, ügyesek voltak a delfinek.

Átmentünk a planetáriumba, mert ott meg egy előadás volt Extreme Planets címmel /extrém bolygók/. Nem volt nagy szám, olyan volt mint egy mozi, csak itt a plafonra vetítettek, és alatta ment valami finn szöveg. Kaptunk fülhallgatókat is, amiket angolul ment a beszéd, de persze a finntől nem nagyon lehetett hallani, pedig biztos jókat mondtak. Niki meg majdnem elalaudt, mert jó sötét volt bent :D

Aztán átmentünk a kilátóba. Ez a kilátó Tampere egyik jellegzetessége, sok képen rajta van. Amúgy a teteje 168 méter magasan van, a kilátó része meg olyan 120 lehet. A kilátó fölött meg van egy étterem, ami forog szépen körbe-körbe, s oda ülhet be a gazdagabb túrista megenni egy ebédet kettő áráért. A kilátás nagyon szép volt, jó messze el lehetett látni, láttuk a várost, meg a környező tavakat. Szép volt. Amúgy a tavak be voltak fagyva, és az emberek ott sétáltak, korcsolyáztak, síeltek. Meg néha ráment pár hókotró autó, és csináltak utakat a korcsolyázóknak, mert közben esett a hó rendesen. Én biztos nem mennék rá azzal a nehéz döggel a tóra. Még gyalog is nehezen... :D

A kilát után még az akvárium volt hátra. Ez kb úgy nézett ki, amit a pesti állatkert pálmaházának alagsori része. Volt pár akvárium, meg pár hal benne, de nem nagy szám. Meg volt egy nagyobb terrárium amiben leguán volt. Na az tetszett.

Ez volt az én élmény ajándékom, amúgy király volt, tetszett mindkettőnknek. Döglöttünk pár órát otthon, aztán jöttek szépen-lassan az emberek a szülinapi buliba. Persze az első pár is minimum fél órás késéssel érkezett, de volt aki másfél órát késett. Aztán bevettük a közös szobát /common room/ az épületben, csináltunk zenét, iszogattunk jól elvoltunk. És egyre többen lettünk, mert az embereknek megtetszett a buli /ebben a koliban nem nagyon vannak bulik/ és beszálltak hozzánk. A végén már jó sokan voltunk, mikor utólag megnéztük a fényképeket, nyugtáznom kellett, hogy az emberek háromnegyedére nem is emlékszem :D Jó volt a hangulat. Megbeszéltük, hogy a boldog szülinapot, mindenki a saját nyelvén énekli el és mivel volt magyar, finn, mexikói, spanyol, lett, német, orosz, akkor a teremben /ehhez még jöttek egy páran csehek, koreaiak, lengyelek, meg nem tom még kik.../ jó nagy kavarodás lett belőle, de vicces volt. :D Igazi nemzetközi szülinap.

Ezután átmentünk egy buliba, ismét a Ruma-ba, ahol a drum and bass volt anno. De most valami kommersz lájtos nemtudom milyen buli volt. Nem is magyon tetszett senkinek, kivéve a finneket. Mert ha jól vettem észre, finn zenék mentek. Meg a szülinapos is jól becsiccsentett :D Mondjuk volt, aki már a bulihelyre sem jött, mert inkább hazament büfögni :D Én most visszafogtam magam, elvégre hadd bulizzon a szülinapos, meg az sem árt ha van, aki össze is tudja szedni, de szerencsére erre nem került sor :D Szóval trágya volt a zene, de azért elvoltunk, próbáltunk táncolni rá stb. De nem maradtunk annyira soá, ha jól emlékszem, fél 3 körül mentünk haza. Pont volt akkor busz. A megállóban egy részeg jómunkásember finn megpróbálta szédíteni a lányokat, főleg Niki spanyol lakótársa, Lourdes keltette fel az érdeklődését. De persze le lett rázva. Majd legközelebb... :D Ja igen, erről még nem is írtam, hogy Nikinek van egy új lakótársa az orosz Julia mellett. De akkor most mondom. Lourdes-nek hívják, spanyolországból van, és nem beszél angolul. Vagyis beszél, de csak pár szót, és nem is nagyon érti meg amit mondunk neki. De ő legalább jófej, meg ennek ellenére próbál beszélgetni velünk, a Julia-val ellentétben. Mert ő egyébként egy s*ggfej, de mind1.

Ez volt Niki szülinapja.

Jó kis nap volt.

Moi

 

2 komment

Címkék: szülinap buli kilátó torta delfin tampere

A bejegyzés trackback címe:

https://kaszifinnland.blog.hu/api/trackback/id/tr88930451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sZalontai 2009.03.11. 20:43:09

Már meg akartam kérdezni,de mi a tököm az a Moi? :S
Sehogy nem bírtam a KaszabGáborból kirakni...:S
Vagy etres jelszavad?>)
Hát sajnálom,h nem voltam ott ezen a szülinapos bulin biztos nagyon jó lehetett:(

Bazze pedig még volt valami amit kérdezni akartam,de tök vagyok:)

Jah és örülök,h a delfines cucc tuti volt,mikor mi voltunk a bolgároknál,hát ők igencsak lespórolták az időt a 40levás belépőhöz képest(cca. 4k),már az 1órából fél órát szórakoztattak is minket a kis cukorkák(nem tudom máshogy írni,annyira értelmes/szép/jóarc meg nem tudom milyen állatok.)

gaborkaszab 2009.03.12. 08:04:10

@sZalontai: A moi finnül van és azt jelenti hogy szia, vagy valami hasonló. Lehet üdvözlésnek és elköszönésnek is használni. Sőt még úgy is szokták cifrázni, hogy kétszer mondják egymás után, persze ugyanazzal a jelentéssel. De az etr-ben is próbálkozhatsz vele, hátha beendeg :)
Látom már csak évek kérdése és ledolgozod a lemaradásodat blogilag, de azért még mindig van több, mint egy hónap eltérés :) Majd belehúzok, és elkezdek sokat írni, hogy legyen mit olvasnod :D

Moi
süti beállítások módosítása